De Perfecte Service

Bij Rüttchen Autowereld doen we er alles aan om u de perfecte service te leveren. Daarom hebben wij zes beloftes omarmd waar u ons aan mag houden. Ervaar het zelf en kom een keer langs in Breda - Tilburg - Tiel - Gorinchem of Veghel.

Mercedes-Benz Trucks heeft de afgelopen jaren aangetoond transportondernemers te kunnen voorzien van trucks met een aantrekkelijke Total Cost of Ownership. Naast de beste trucks heeft Mercedes-Benz Trucks ook de ambitie uitgesproken om de beste service te willen bieden. Vandaar de naam voor het klanttevredenheidsprogramma ‘De Perfecte Service’ waaraan alle Mercedes-Benz truckdealers in Nederland zich hebben gecommitteerd. Goed kan altijd beter, is de gedachte van de complete Mercedes-Benz truckorganisatie. Daarom wordt sinds 2015 structureel gewerkt om de processen te optimaliseren die klanttevredenheid verhogen. Daarnaast werden zes klantbeloften geformuleerd en intern doorleefd waardoor de servicegraad bij alle dealers op hetzelfde niveau is gebracht. Door de groei van serviceproducten als onderhoudspakketten en connectiviteitsdiensten als Mercedes-Benz Uptime spelen de dealers een steeds belangrijkere rol in de klanttevredenheid over Mercedes-Benz. Dat de aanpak succesvol is, bewijzen de gestegen CSI (Client Satisfaction Index)-scores die op vestigingsniveau worden gemeten. De zes klantbeloftes van De Perfecte Service worden vanaf begin 2017 ook naar de Mercedes-Benz truckklanten uitgedragen. Zo weten zij wat ze nu, en in de toekomst, van Mercedes-Benz Trucks mogen verwachten.

De zes klantbeloften van De Perfecte Service



1. Altijd direct geholpen 

Natuurlijk staat de Mercedes-Benz truckorganisatie klaar om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen.

  • Bij storingen bepalen wij of we u met telefonische ondersteuning weer snel op weg kunnen helpen, anders helpen we u direct in de werkplaats. 
  • Voor regulier onderhoud kunt u altijd binnen vijf dagen bij ons terecht op een moment dat het u uitkomt.
  • Voor vragen en advies zijn we altijd bereikbaar. Gewenste offertes sturen we binnen twee werkdagen.



2. Snel weer op weg

Mercedes-Benz Trucks begrijpt dat stilstand geld kost. 

  • Als uw truck onze werkplaats binnenkomt, beginnen we meteen met de diagnose. We laten ook direct weten hoe lang de reparatie zal duren.
  • Gepland onderhoud aan een truck duurt één werkdag. 
  • Bij pech onderweg in Nederland bent u bijna altijd binnen 2,5 uur weer mobiel. Dankzij onze 1800 truck servicepunten in Europa staat u ook daar meestal niet langer stil.



3. Meedenken is vooruitdenken

Door optimaal gebruik te maken van slimme oplossingen kunnen brandstofverbruik en onderhoudskosten beperkt worden. 

  • Wij nemen tijdig contact op voor het plannen van onderhoudswerkzaamheden.
  • In overleg combineren we zoveel mogelijk onderhoudswerkzaamheden, vervanging van slijtagedelen en periodieke keuringen zodat uw voertuig maximaal beschikbaar blijft.
  • Bij te weinig vervoerscapaciteit kan onze verhuurvloot uitkomst bieden.



4. Vakwerk door vakmensen

Bij Mercedes-Benz Trucks werken uitsluitend vakmensen. 

  • We zorgen dat de software in de trucks die in onze werkplaats zijn geweest altijd up-to-date is. 
  • Bij de aanschaf van een Mercedes-Benz truck adviseren we u deskundig en op maat over de beste transportoplossing.
  • We houden u op de hoogte van technologische innovaties, nieuwe wet- en regelgeving en subsidieregelingen.



5. Gegarandeerd goed

Mercedes-Benz Trucks neemt geen genoegen met half werk.

  • We inventariseren zorgvuldig uw behoeften en adviseren in één keer de beste oplossing. 
  • Een offerte maken we altijd meteen goed, inclusief servicecomponenten en diensten.
  • Bij de aflevering van een nieuwe truck geven we een uitgebreide instructie zodat u het maximale rendement uit uw truck kunt halen.



6. Helder over kosten

Als ondernemer wilt u niet onnodig veel kosten maken.

  • We denken met u mee over het verlagen van uw transportkosten. 
  • Bij onderhoud en reparaties laten we vooraf weten wat we gaan doen, hoe lang we daarvoor nodig hebben en wat de kosten zijn. Bij aanvullende werkzaamheden nemen we contact op om te overleggen.
  • Op onze overzichtelijke facturen staan alle afgesproken werkzaamheden en vervangen onderdelen vermeld.


Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart